Çizimler Haberler Kitaplar Resim Galerisi Videolar Yazılar
Buradasınız » Anasayfa » Forum » Yeni Mezunlar » Proje Müellifliği Hakkında Yardım Lazım

İNŞAAT PROGRAMLARI

MİMARLIK PROGRAMLARI

İNŞAAT SEKTÖRÜ

MİMARLIK SEKTÖRÜ

EMLAK

ÖĞRENCİLER

FORUM HAKKINDA

GENEL KONULAR

Proje Müellifliği Hakkında Yardım Lazım

Selamlar,

Yaklaşık 7-8 ay önce inş. müh odasına kayıt oldum ve bir mimarlık firmasında çalışmaya başladım. O zaman odayla konuştuğumda 6 ay boyunca sgk girişim yapılırsa 6 ayın sonunda o firma için statik projeye imza atma yetkimi elde edebileceğimi söylemişlerdi. Sgk'da 6 aylık girişim tamamlandı ve odaya müracat etmek için gittiğimde o şekilde imza yetkisinin olmadığını ve sadece şirketin %20 hissedarının statik projeye imza atabileceğini ya da kendi vergi numaranı alarak (bir nevi kendi büronu açmak) imza atabileceğim söylendi(2-3 hafta önce alınan bir kararla). Bu konuda kafam epey karıştı 6 ayda kural-kanun değişir mi? değiştiyse bile benim sgk girişim olduğu zamanki kural mı geçerli olur?

 

Bu konularda bilgili birisi bana yardımcı olursa çok makbule geçer

Facebook kullanıcılarımızın konu hakkındaki yorumları;

Mesut Yalavuz
Kural hep böyleydi zaten değişmedi. Baştan yanlış söylemişler. Sana ait sim belgesi ve firmanın da itb belgesi olması lazım imza için

     Meryem Yılmaz
     aynen..

Sare Şeker
bencede başta yanlış birşey söylemişler öyle bir imza yetkisi alma olsa önüne gelen mühendis imza atar zaten,belediyelerde proje onayında ruhsat çıkarmada boşuna mühendislerin sim belgesini vs istemezlerdi.Öyle birşey yoktur kesinlikle.

Semih Günay
Beledıyelerın ruhsatta ıns muh den sı. Belgesı ıstemesı yasal degıldır

Emrah Saglam
statik projeye imza atmak için ya ortak olacaksın yada kendi ofisini açacaksın başka alternatifi yok

Mustafa Dönmez
Çok net bilgi yok kardeşim İTB ve SİM dahi istemeyen sadece taahhüt ile ruhsat veren belediyeler dahi var ama senim durumun benim ilk mezun dönemimle Eş değer SIM evrağını alıyorsun şayet çalıştığın yerde İTB varsa o İTB altına kaydını işverenle Yaptığın SÖZLEŞME ve ssk ile kayıt yaptırabilirsin imzanı da atarsın ama benim tavsiyem daha 6 aylık olmuşken statik proje için çok erken Mesleğimiz bu kadar basit değil

Selcen Muratoğlu Karaer
İlk başta söyle nen şey geçerli .şahit olduğum aynen böyle bir olay var.ins. Müh arkadaş ortak olmadan projeleri imzaladı. Yeni bir değişiklik olduysa onu bilemem.

Semih Günay
Mustafa bey hiçbir beledıye sim isteyemez sadece taahhütname verilir.butun sorumluluk taahhut geregı proje muellifinindir



ingilizce türkçe çeviri 2019 TYT Konuları malatya oto ekspertiz malatya rent a car malatya web tasarım