Çizimler Haberler Kitaplar Resim Galerisi Videolar Yazılar
Buradasınız » Anasayfa » Forum » Muhteşem Yapılar » Rusya’nın Batıya Açılan Penceresi Gökyüzüne Uzanıyor

İNŞAAT PROGRAMLARI

MİMARLIK PROGRAMLARI

İNŞAAT SEKTÖRÜ

MİMARLIK SEKTÖRÜ

EMLAK

ÖĞRENCİLER

FORUM HAKKINDA

GENEL KONULAR

Rusya’nın Batıya Açılan Penceresi Gökyüzüne Uzanıyor

 

Gazprom City, diğer pek çoklarıyla birlikte, gazla ateşlenmiş bir alev, bir DNA ipciği ve yüksek ökçeli bir kadın ayakkabısını anımsatan stilistik modern binalar kompleksi önerisi, Neva Nehri’nin tarihi alanında Barok Smoly Katedrali’nin karşısında yer alacak.
Halen değerlendirilmekte olan 6 tasarım önerisinde de, ana kule şehrin en meşhur yapılarından üç veya dört kat daha yüksek ve Hermitage Müzesi direktörüyle, yerel Mimarlar Birliği başkanından kızgın protestolar alan bir arazi değişimi olarak görülüyor.
Ancak Rusya’nın devlet tarafından kontrol edilen enerji şirketi Gazprom, devam etmekte kararlı ve yakın zamanda uluslararası tasarım yarışmasının birincisini açıklayacak. Karşı duruşta olanların söylediği kadarıyla Kremlin’in bir kolu olarak Gazprom genellikle istediğini elde ediyor.
Yaz ayları esnasında, şirket yeni edindiği petrol şirketi için önerilen bir iş merkezi için tasarımlar sunmaları için tanınmış yabancı mimarları davet etti. Alışılmadık bir açıklık tavrıyla şirket tasarım önerilerini Academy of Arts’da ve Internet’te www.gazprom-city.info adresinde sergiledi ve halkı oy kullanmaya davet etti.
(27 Kasım itibariyle İngiliz oluşumu RMJM London’ın spirali New York’un Daniel Libeskind’i ve Paris’in Jean Nouvel’inin önerilerinin kılpayı önünde görünüyor.)
Önerileri savunanlar, projenin, daima Moskova’nın gölgesinde hizmet vermiş bir şehir için gerekli bir ekonomik katkı sağlayacağını söyleseler de, eleştirmenler daha iyi bir yol bulunabileceği görüşünde. “Saf altından dahi yapılmış olsaydı” diyor, St. Petersburg Mimarlar Birliği Başkanı Vladimir V. Popov, “yine de şehri öldürürdü.”
Mimarlar Birliği Gazprom’un seçtiği jüride yer almayı reddetmiş ve kazanan tasarımın inşa edilmesinin durdurulması için mahkemeye vermekle tehdit etmiş Bu ilaveye şiddetle karşı çıkmakla birlikte, Hermitage Müzesi direktörü Mikhail B. Piotrovsky, korumacılar ve mimarlarla farklı araziler önermek adına toplantılar organize etmiş.
Mr. Piotrovsky, onlarca yıldır buradaki binalar için kabul edilebilir yükseklik limitlerinin belirlendiği Kış Sarayı’ndaki müze ofisinde verdiği bir söyleşide de söylediği gibi, “ şehrin ihtiyacı olan bir şey gelişmek ancak gelin eski şehri yok etmeyelim.”
Ancak Gazprom, halktan yükselen çığlıklara rağmen bir gökdeleni kaçınılmaz kılan belli avantajlara sahip. Kremlin’le olan bağları ve 250 milyar dolar kapitaliyle dünyanın dördüncü en büyük şirketi olması en azımsanmayacak olanlar denilebilir.
Proje, 2 milyar dolar maliyeti aşacağı tahmin edilen yeni iş merkezini tam destekleyen vali Valentina I. Matviyenko’nun da aralarında olduğu St.Petersburg liderleri tarafından da destekleniyor. Şehrin bir yerlisi olan başkan Vladimir V. Putin uzun zamandır şirketlerin ve devlet bakanlıklarının şehir içine taşınmasını destekliyordu.
Bir Rus atasözü hatırlandığında, şehrin bölge planlama kanunlarının o bölgede 48 metreden daha yüksek hiçbir şeye izin vermemesi bir engel gibi görülmüyor. Atasözü şöyle, “Bu yasak, ama eğer gerçekten istiyorsan mümkündür.” Gazprom yetkilileri kanunu değiştirteceklerini söylüyorlar.
Gazprom kendisi için, 18 inci yüzyılın başında Rusya’nın başkenti ve “Batı’ya açılan penceresi” olması için bir emirle şehri inşa ettiren Muhteşem Pedro'nun mirasını sahiplenmiş görünüyor.
Ve yine Muhteşem Pedro gibi şirket Rus değil ama yabancı mimarlara döndü ve yedi tanesini öneri sunmaları için davet etti. Altısı Kabul etti: Paris’in Jean Nouvel’i; Roma’nın Massimiliano Fuksas’ı; İsviçre’nin ekibi Jacques Herzog ve Pierre de Meuron: Rotterdam’ın Rem Koolhaas’ı; RMJM London; ve Dünya Ticaret Merkezi master planını hazırlayan Daniel Libeskind.
Projeyi düşünen yeni şirket Gazprom Neft Invest direktörü Nikolai T. Tanayev, amacın şehrin statüsünü Avrupa kültürü ve yatırımına bir köprü olarak yeniden oluşturmak olduğunu söylüyor.
“Biz 21 inci yüzyılda yaşıyoruz, 18 inci yüzyılda değil. Görüşler farklı, eğer 18 inci yüzyılda yörüngeye uydu oturtmaktan söz etmiş olsaydınız, şeytana tapınmakla suçlanırdınız” diyor, mevcut eleştirileri 19uncu yüzyılda Paris’de Eiffel Kule’sinin inşaatına karşı yapılan eleştirilerle karşılaştırarak.
Neva kıyısındaki Academy of Arts’da sergilenen altı önerinin maketleri meraklıları buraya çekiyor. Ziyaretçilerden üzerinde “Şehir Geleceğini Seçiyor” yazılı oy pusulalarıyla oy kullanmaları isteniyor. İnsanlar aynı zamanda Internet üzerinden de oy kullanabiliyorlar.
Kimsenin gözünden kaçmayan bir ironi ise, Putin’in 2004 yılında bölgesel liderlerin doğrudan seçilmesini kaldırmasıyla, halkın artık kendi valilerini seçemiyor olması. Ne de, oy pusulalarından çıkarıldığı için artık “hepsine karşı” oy kullanabiliyorlar.
Bir mimarlık öğrencisi olan Ilya V. Tatarinov, halkın tercihinin Gazprom’u sarsmayacağını ve şirket de halk oyunun son kararı etkileyecek faktörlerden yalnızca bir tanesi olacağını onaylıyor. Tatarinov projenin devam ettirileceği konusunda hiç şüphesi olmadığını söylüyor. “Bu şehir için hiç de uygun değil ama yine de aldırmadan inşa edecekler.”
Şimdi arazide, Gazprom projesini duyuran devasa bir panonun arkasında kalan eski bir fabrika bulunuyor. Her ne kadar çok az kişi yıkık alanın yeniden canlandırılmasına karşı çıksa da bazı aleyhtarlar buranın 17inci yüzyıldan kalan İsveç kalesinin arazisi olduğunu ve arkeolojik önemi olduğunu belirtiyor.
Arazi şehir merkezinden 7 mil uzaklıkta olsa da, Peterburg ve Leningrad’ı Koruma Vakfı başkanı Aleksandr D. Margolis’in dediği gibi üç yüzyıldır değişmeyen mimari uyumun, Gazprom City’nin ana kulesinin her noktadan görülebilmesiyle yok olacağını söylüyor.
Projenin destekçileri, Puşkin, Gogol ve Dostoyevski, Çaykovski, Diagilev ve Şostakoviç ve hatta Lenin ve Bolşevikler’in şehrinin geleceğini geçmişiyle bağlamaması gerektiğini savunuyorlar.
Vali yardımcısı Governor Aleksandr I. Vakhmistrov yazılı olarak verdiği bir yanıtta şöyle dedi, “St. Petersburg’un merkezinin kurulduğu günden bugüne değişmeden kaldığı yanlış bir inanç. Geçmiş 300 yılda şehir değişti. Eski evlerin yerine yenileri yapıldı.”
Ve devam etti, “St. Petersburg mimari geleneklerini korumalı ancak gelişmeyi reddetmemeli.”

 

Kaynak: New York Times Yazan: Steven Lee Myers Çeviren: Yıldız Uçak



ingilizce türkçe çeviri 2019 TYT Konuları malatya oto ekspertiz malatya rent a car malatya web tasarım