Çizimler Haberler Kitaplar Resim Galerisi Videolar Yazılar
Buradasınız » Anasayfa » Yazılar » Hazır Programlar » AutoCAD » Autocad 2007'nin Yeni Komutlarından Bazıları
Yazılara Dön

Autocad 2007'nin Yeni Komutlarından Bazıları

3DALIGN: ALIGN komutunun, MOVE, COPY komutlarında olduğu gibi, ne yaptığınızı gerçek zamanlı gösteren yeni düzenlemesi.

3DCONFIG: AutoCAD’in yeni 3 boyutlu grafik sisteminin komut satırından ayarlanmasına yarar.

3DDWF: 3 boyutlu olarak DWF dosyası kaydetmek için diyalog penceresi açar.

3DFLY:
AutoCAD ekranını Fly-through konumuna getirir ve XY planında istediğiniz doğrultuda hareket etmenizi sağlar.

3DFORBIT: Eski ORBIT komutunun kısıtlanmamış hali.

3DMOVE: Bu komutla ‘@x,y,z’ kombinasyonunu kullanmaksızın, Z yönünde taşıma yapabilirsiniz.

3DROTATE: Eski 3DROTATE komutundan farklı olarak, eksenleri görsel olarak seçebilirsiniz.

3DWALK: Bakış açısını etkileşimli olarak değiştirerek çizim içerisinde yürümenizi sağlar.

AECTOACAD:
Tüm Architectural Desktop çizim nesnelerini patlatarak, AutoCAD çizimine dönüştürür.

ANIPATH:
3 boyutlu modeliniz içinde, gösterdiğiniz bir patika boyunca kamera dolaştırarak bir animasyon kaydeder.

BREP:
3 boyutlu model nesnelerinin üzerinde yaptığınız işlem tarihçesini silerek daha hafif bir çizime kavuşmanızı sağlar.

CHSPACE: Çizim nesnelerini model boşluğundan kağıt düzlemine aktarır ya da tam tersini yapar.

CONVERTOLDLIGHTS: Eski tip ışıkları ACAD2007 ışığına çevirir.

CONVERTOLDMATERIALS: Eski AutoCAD çizimlerindeki RENDER malzemelerini ACAD2007 malzeme formatına çevirir.

CONVTOSOLID: Kalınlık verilmiş POLYLINE ve CIRCLE nesnelerini katı objelere çevirir.

CONVTOSURFACE: Seçilen nesneleri yüzeye çevirir.

COPYTOLAYER: Herhangi bir katmandaki nesne ya da nesneleri yeni bir katmana kopyalar.

DASHBOARD, DASHBOARDCLOSE: 3 Boyutlu grafik sistemin tüm ayarlarını barındıran araç paletini açar/kapatır.

DISTANTLIGHT:
Yeni bir uzak (DISTANT) ışık kaynağı yaratır (RENDER).

DWFADJUST: DWF ayarları.

DWFATTACH: Çizime bir DWF resmi koymak için.

DWFCLIP: Herhangi bir DWF altlığının gösterim sınırlarını belirler.

EXTERNALREFERENCES, EX..REFERENCESCLOSE: Harici blok (XREF) yerleştirmek için araç paletini açar/kapatır.

FLATSHOT: Bakış açınıza göre, ekrandaki 3 boyutlu modelinizin, 2 boyutlu kontür çizimini hazırlar.

GEOGRAPHICLOCATION:
Ortam ışığı için coğrafi bir bölge seçilir. Buna göre gün ışığı değerleri atanır.

HELIX: 2 boyutlu spiral ya da 3 boyutlu helezon çizmek için kullanılır.

IMPRINT: 3 boyutlu bir objenin damga izdüşümünü çıkarır.

JOGSECTION: Kesit nesnesine, sürüklenebilir bir parça ekler.

LAYCUR: Seçilen nesnelerin katmanını çalışma katmanına çevirir.

LAYDEL: Seçilen bir katmandaki tüm nesneleri siler ve katmanı çizimden çıkarır.

LAYFRZ: Seçilen nesnelerin, ait oldukları katmanları dondurur.

LAYISO:
Seçilen nesnelerin katmanları dışındaki tüm katmanlar kapatılır.

LAYLCK: Seçilen nesnelerin katmanları kilitlenir.

LAYMCH: Seçilen nesnenin katmanını, hedef katmana çevirir.

LAYMCUR: Çalışma katmanı, seçilen nesnenin katmanına çevrilir.

LAYMRG: Seçilen katmanlardaki tüm nesneleri, yeni seçilen bir katmana aktarır.

LAYOFF:
Seçilen nesnenin katmanını kapatır.

LAYON:
Tüm katmanları açar.

LAYTHW: Tüm katmanları çözer (THAW).

LAYULK:
Seçilen nesnenin katmanının kilidini açar.

LAYUNISO:
Son LAYISO ile kapatılan katmanları açar.

LAYVPI:
Seçilen nesnenin katmanı dışındaki tüm katmanları, sadece içinde bulunduğunuz VIEWPORT ta kapatır.

LAYWALK: Mevcut tüm katmanları çizimde sırayla gösterir.

LIGTHLIST, LIGHTLISTCLOSE: Model boşluğundaki tüm ışıkları listelemek için bir palet açar/kapatır.

LIVESECTION:
Seçilen kesit nesnesi üzerinde canlı kesit alma özelliğini açar.

LOFT: Seçilen 2 kontür ile bir hat boyunca uzatılan bir 3 boyutlu katı oluşturur.

MATERIALATTACH:
Katmanlara RENDER malzemesi atar.

MATERIALMAP:
Seçilen yüzeyde, render malzemesi düzlemsel ayarları için araç tutamakları açar.

MATERIALS, MATERIALSCLOSE:
Render malzemesi kütüphane yöneticisi.

PLANESURF: Düzlemsel yüzey yaratır.

POINTLIGHT: Lamba ışığı.

POLYSOLID:
3 boyutlu çoklu katı yaratır.

PRESSPULL: Katıların çevre yüzeylerini çekmeye ya da itmeye yarar.

PYRAMID: 3 boyutlu piramit çizmek için.

RENDERCROP: Render için bir alan seçtirir ve sadece o alanı render yapar.

RENDERENVIRONMENT:
Render ayarları Ön ve arka bölgelerin ayarları.

RENDERPRESETS, RPREFCLOSE:
Render işlem ayarları.

RENDERWIN:
Render yapmadan render penceresini açar.

SECTIONPLANE: 3 boyutlu bir katı için, seçilen düzlemden geçen bir kesit oluşturur.

SPOTLIGTH:
Spot ışık.

SUNPROPERTIES, SUNPROPERTIESCLOSE: Güneş özellikleri ayarı (RENDER).

SWEEP: Bir hat doğrultusunda, bir profili tara..... yeni bir katı oluşturur.

THICKEN: 2 boyutlu bir yüzeye kalınlık vererek 3 boyutlu bir katı oluşturur.

VISUALSTYLES, VISUALSTYLESCLOSE:
AutoCAD 2007’nin yeni grafik özelliklerini kullanarak, isim verilmiş ön ayarlar oluşturur.

VSCURRENT: Açık olan VIEWPORT’ta görsel tarz ayarı yapar.

VSSAVE: Görsel tarz ayarı saklar.

WALKFLYSETTINGS: 3DFLY ve 3DWALK komutları için ayarlar.

XEDGES: 3 boyutlu katıların ayrıtlatından yeni tel kafes nesneler oluşturur.


Yukarı Git Yazılara Dön

Son Eklenen Yazılar

Doğrudan - Dolaylı Şantiye Giderleri  /   İnşaat Yazıları-2 Emlak danışmanlarının aşina olduğu sorular!  /   İnşaat Yazıları-1
İngilizce Belirteçler Quantifiers Konusu konusarakogren.com'da  /   İnşaat Yazıları-2 Tag Heuer Saat Tarzlarında Zarif Dokunuşlar modasaat.com  /   İnşaat Yazıları-2
Kirişli radye temel nedir? Kirişli radye temel çeşitleri nelerdir?  /   İnşaat Sistemleri EPDM Membran  /   İnşaat Yazıları-2

ÖNERİLERİMİZ

YAZILARI TAKİP ET!

TANITIM

ingilizce türkçe çeviri 2019 TYT Konuları malatya oto ekspertiz malatya rent a car malatya web tasarım