AutoCAD Komutlarının Detaylı Tanımları
Line (Düz Çizgi):
Line komutu çizim alanında belirlenen iki nokta arasına düz çizgi çizer.
Her çizgi baslangıç ve bitiş noktasıyla tanımlanır. Bir çizginin bitiş noktası bir sonraki çizginin başlangıç noktası olarak kabul edilir. Her çizgi ayrı bir çizim öğesidir, diğer çizgilerle bütün değildir.
Erase (Silme):
Erase komutu resim üzerindeki istenmeyen çizim öğelerini siler.
Trim (Budama):
Trim komutu birbiriyle kesişen çizim öğelerinin kesişen noktaları arasında kalan ve istenmeyen kısımları siler.
Budama işleminin gerçekleştirilebilmesi için atılacak kısmın mutlaka bir çizgiyle sınırlandırılmış olması gerekir. Tamamı silinecek olan çizgiler ise ancak “Erase” komutuyla silinebilir.
Budama işlemi mouse’un sağ butonuna veya “Enter” tuşuna basılarak sonlandırılır.
Circle (Çember):
Circle komutu belirlenen bir koordinata istenilen ölçüde çember çizer.
Polygon (Çokgen):
Polygon komutu istenilen sayıda kenardan oluşan düzgün çokgen çizer. Bu komut kullanılarak 3 ile 1024 arası kenar sayısına sahip çokgenler çizilebilir.
Ellipse(Elips):
Ellipse komutu, belirlenen koordinata istenilen ölçü ve konumda elips çizer. Elips, çizim düzlemi üzerinde paralel bir eksen etrafında dönrürülen bir çemberin izdüşümü olarak elde edilir.
Döndürme ekseni üzerinde; çizim düzlemine paralel olan (0 derecelik açi yapan) çemberin izdüşümü tam bir daire, 90 derecelik açıyla duran çemberin izdüşümü çemberin çapında bir doğru, 0 derece ile 90 derece arası açıyla duran çemberin izdüşümü elips oluşturur. AutoCAD’de bu açı için verilebilecek en büyük değer 89.4 derecedir.
Sketch (Serbest El Çizimi):
Sketch komutu, mouse veya digitizer (tablet işaretleyicisi) ile geometrik olmayan çizimler oluşturur.
Bu komut ile yapılan çizimler doğru parçalarından oluşur. Çizim sırasında çizgiler yeşil renkte ve izafidir. Eğer çizim doğruysa Record seçeneğiyle kesinleştirilir. Kesinleştirilen çizgiler önceden belirlenmiş olan çizgi rengine dönüşür.
Break (Kırma):
Break komutu, bir çizim öğesini iki parçaya ayırır veya bu öğenin bir kısmını siler. Bu komut çember, yay gibi eğrisel çizgilere uygulandığında, birinci sınır noktasından ikinci sınır noktasına doğru saat yönünün tersine bir yol takip eden kısım silinir
Kapalı olmayan çizim öğelerinin uç kısmının silinmesi için ikinci sınır noktayı belirleyecek noktanın, çizginin dısında tanımlanması yeterlidir. Bu öğelerin tam uçlarının işaretlenmesi zorunlu değildir.
Scale (Ölçekleme):
Scale Komutu çizim öğelerini istenilen oranda büyütür veya küçültür.
Arc (Daire Parçası, Yay):
Arc komutu, belirlenen bir koordinata istenilen ölçü ve konumda yay çizer.
İşaretlenen iki uç noktaya göre oluşturulan yay, saatin tersi yönünde çizilir. Açı, Yarıçap ve Kiriş uzunluğu için negatif (-) deger verilirse, yay saatin dönüş yönünde oluşur.
Pline (Birleşik çizgi):
Pline komutu biribirine bağlı doğru ve yaylar çizer. Bu komut ile, çizim öğelerinin başlangıç ve bitiş noktaları için ayrı kalınlık değeri verilebilir.
AutoCAD, Pline ile oluşturulan çizimleri tek bir öğe olarak değerlendirir.
Dline (Double Line, Çift Çizgi):
Bu komut belirlenen kalınlıkta yay ve doğrulardan oluşan çift çizgi çizer.
SETTINGS (Ayar) Komutları:
Appertur: Öğe kenetlenme kutusunun büyüklüğünü belirler.
Blips: Belirtilen koordinata işaret koyar.
Dragmode: Çizilmekte olan öğeleri dinamik olarak görüntüler.
Elev: Çalışma düzlemi yüksekliğini belirler.
Grid: Hizalama noktaları arasındaki mesafeyi belirler.
Handles: Çizim öğeleri için tutuş noktalarını belirler.
Linetype: Çizgi tipini seçer veya oluşturur.
Limits: Çizim alanı limitlerini belirler.
Ltscale: Çizgi tipi katsayısını belirler.
Ortho: Yatay ve dikey çizgi modunu kontrol eder.
Osnap: Obje yakalama metodunu belirlemeye yarar.
Qtext: Yazıyı (text) kapladığı alan olarak gösterir.
Setvar: Sistem değişkenlerini kontrol eder.
Snap: Sekme aralıklarını belirler.
Style: Yazı (text) tipini ve özelliklerini belirler.
Tablet: Tableti (Digitizer) kontrol eder.
Ucs: Kullanıcı koordinat sistemini oluşturur.
Ucsicon: UCS ikonunun görüntülenmesini kontrol eder (on/off).
Units: Kullanılacak ölçü sistemini belirler.
Vports: Değişik bakış noktaları için görünüm alanları oluşturur. Bu görünüm alanları çalışırken veya print alırken kullanılabilir.
DRAW (Çizim) Komutları:
Arc: Yay çizer.
Bhatch: Diyalog kutusu desteğiyle alan taraması yapar.
Circle: Çember çizer.
Donut: İçi dolu halka çizer.
Dtext: Dinamik yazı yazar.
Ellipse: Elips çizer.
Hatch: Alanları belirlenen desende tarar.
Line: Düz çizgi çizer.
Pline: Birleşik çizgi çizer.
Point: Nokta çizer.
Polygon: Çokgen çizer.
Sketch: Serbest elle çizim yapmayı sağlar.
Solid: İçi dolu düzlem şekil çizer.
Text: Yazı yazar.
Trace: Kalınlık verilebilen çizgi çizer.
EDIT (Düzenleme) Komutları:
Array: Çizim öğelerini doğrusal veya açısal formda çoğaltır.
Attedit: Attributlari (Nitelikler) düzenler.
Break: Çizim öğelerini kırar ve istenilen kısmını siler.
Chamfer: Çizim öğelerinin kesişen köşelerine pah kırar.
Change: Çizim öğelerinin özelliklerini ve konumunu değiştirir.
Chprop: Çizim öğelerinin özelliklerini değiştirir.
Copy: Çizim öğelerinin kopyasını istenilen yere oluşturur.
Ddatte: Diyalog kutusu yardımıyla Attributları değiştirir.
Ddedit: Diyalog kutusuyla öğeleri düzenler.
Ddmodify: Diyalog kutusuyla öğeleri düzenler
Divide: Çizim öğelerini istenilen sayıda böler.
Erase: Çizim öğelerini siler.
Explode: Birleşik çizim öğelerini (blokları) ayırır.
Extend: Çizim öğelerini birbirine uzatır.
Fillet: Çizim öğelerinin kesişen köşelerini yuvarlatır.
Measure: Çizim öğelerini istenilen ölçüde böler.
Mirror: Çizim öğelerinin simetrisini alır.
Move: Çizim öğelerini istenilen yere taşır.
Offset: Çizim öğelerini veya şekli öteler.
Pedit: Birleşik çizgileri (pline komutuyla çizilenler) düzenler.
Rotate: Çizim öğelerini istenilen açıda döndürür.
Scale: Çizim öğelerini büyütüp küçültür.
select: Düzenlenecek öğeleri belirli esaslara göre seçer (seçim seti oluşturur).
Stretch: Çizim öğelerini sündürür.
Trim: Çizim öğelerini budar.
Undo: Yapılan işlemi geri alır.
BLOK (Bloklama) Komutları:
Block: Aynı çizimde kullanılacak bloklar oluşturur.
insert: Oluşturulan bloğu çizim alanına yerleştirir.
Minsert: Oluşturulan bloğun istenilen sayıda kopyasını oluşturur .
Wblock: Başka çizimlerde de kullanılabilecek bloklar oluşturur
EXTRUDE
Bu komut ile katı model oluşturma metodu 2. boyuttan 3. boyuta geçirme yöntemidir. (derinlik verme vs.)
FILEDIA
AutoCAD’de dosya kaydetme penceresi çıkmıyorsa Komut satırına FILEDIA yazın. Değer olarak 1 girin. Sorun düzelecektir